top of page
  • Obrázek autorarionka

.je pondělí 18. května roku 20

a nouzovej stav prý končí, říkali. že pank je jinde.


pozn. fyi: nikdo stále NIC NEVÍ.


osmnáctého května bylo zahájeno pravidelné vysílání Československého rozhlasu. v kanadské provincii Quebec bylo založeno město Ville Marie de Montréal. narodila se paní Emília Vášáryová. zemřel Chris Cornell ze Soundgarden. [wkp]


na dramatických věcech v kontextu doby je nejtěžší to, že nikdy nevíš, v jakým kousku sinusoidy se právě nacházíš - a jestli tě zejtra něco nesmete. už jsem na to narazila na začátku tohohle období a je to tady zas. je extrémně nutný pomáhat. extrémně nutný snažit se bejt dobrým člověkem.


řada našich oblíbených hospod čelí krizi, spousta akcí a plánů se vůbec neuskuteční. řada lidí ztratila práci či smysluplný poslání. řada tvůrců šla makat do kauflandu, aby měli na nájem. nabízí se věta "je mi z toho smutno", ale není, protože it's real. kdyby sem nedejbohy zabloudil někdo, kdo má chuť říkat hovna o umělcích, doplním, že jsem umělcem a vedle toho mám samozřejmě i zaměstnání.


půlka koně v Pardubicích via MartinBiben


jelikož jsem již věky vole na internetu a anxiety jsou můj denní chleba, snažím se neustále podvědomě korigovat to, jakou informaci posílám svým chováním do světa. posledních deset roků se cíleně a úmyslně vyhýbám jakýmkoli "politicky" směřovaným statementům, protože sama vím, jak mě takový ty buranský výkřiky ve feedu dosud zajímavého člověka spolehlivě dovedou nasrat. byste ani nevěřili. alá "omgbich zabil kalouska eee", instant block, you know the drill.


během korony jsem hodně přemýšlela, co dělat chci a co už ne, co si v životě zanechat hodlám a co už anivomylem. a tu jsem u ohníčku došla k nečekanýmu rozuzlení. politika je prostě součástí života v momentě, kdy ti to nejni jedno. nenaděláš.



a proč to jako píšu. zásadní problém je, že když má společnost strach, tak nechce riskovat a tzv. nakupovat. což je blbé v momentě, kdy na jejich rozhodnutích závisí životaschopnost podniků v blízkým okolí. typickej příklad jsou restaurace a hospody. někdo zvládl otevřít alespoň prodejní okýnko. někteří už mají v provozu zahrádky. ale jiný místa jsou ochromený, protože např. koncerty zatím (podle všeho) ještě dělat nesmíme (bohužel. achjo). (ano, toto a toto je mi hafo líto, to další radši zaklepu!)


můžem nicméně jít na pivo nebo si pořídit něco pěknýho na internetu. kamarádova žena kupuje od lidí na fleru obrazy a pak si je věší do kuchyně. což je boží způsob, jak podpořit umělce kolem sebe. strašně se mi to líbí.


můj postoj bude pro řadu lidu divnej, protože posílám už spoustu let různým lidem mikroplatby za hudbu a umění, mám víc triček s kapelama než těch bez, ráda chodím na živý koncerty a považuju to celkově za dobro. ale. vím, že ne každej todle má. adaptujme se více na tento mindset. je dobrý dávat, pomáhat, supportovat.


pokud si to právě nyní můžete dovolit, poďte dnes třeba do parku na pivo. zajděte naproti do hospody na meníčko. pomozte svým oblíbeným podnikům, aby se zvládly uživit. kupte si handmade náušnice od té holky z internetů. sdílejte dál někoho, kdo vyrábí super věci. hej, já vim, že jeden oběd asi nebude tržba roku. ale tyhle naše malý pozitivní činy můžou být pro někoho jinýho důvodem, proč s podnikáním neskončit. nevysrat se na všecko. buďte pro něj ten důvod.


moje osobní donaty v tomto ranku (já vím, taková blbost, ale!!):






atakdál prostě.

buďte dobří.




95 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page