top of page
  • Obrázek autorarionka

.jaké to je mít doma stovky nožiček

to se vám takhle jednoho dne narodí děti a všechno je vzhůru nohama. teda vlastně nožičkama.


před více než deseti lety na mě můj bývalý muž naskládal potkanky, které mi načuraly za límec a já jsem se zamilovala.


doteď jsem měla nesmírné štěstí - i když jsem postupně adoptovala krysky ze všech koutů republiky, ještě nikdy se mi nestalo, že bych si přinesla těhotnou holku. takzvané kindervajíčko, krysku s překvapením.


v září 2023 jsme si s mým milým Jiříkem vyrazili na výlet do Třebíče. toulat se židovskými uličkami, fotit krásné domečky, zírat do řeky, lovit kešky, pochutnávat si na dobrotách a popíjet pivečko pod střechou, zatímco se nad lesem blýská a bouří. ... copak asi dělají naše ubohé krysy? asi papají a spinkají a perou se, jako vždycky. žádná starost.


akorát že vůbec.


když jsme přijeli domů, málem nám vyskočily oči z důlků. kdepak jako vždycky! potkaní žena nám tu mezitím porodila. vyžadují k tomu klid a naše nepřítomnost doma se zrovna hodila. v rohu se choulila hromada drouboučkých růžových rohlíčků. Šárka Čárka věděla, že babí a děda se postarají...


inu, běhali jsme kolem s adekvátně vytřeštěnými výrazy, to nemohu říct... a chystali separátní klec.



jaké to je, strkat každý den ruku do klubíčka potkaních miminek, heboučkých kopečků se spoustou zoubků a nožiček? je to láskyplné.


šílené, neuvěřitelné, ohromné. spousta strachu, radosti, nadělení.


porod může být pro to malé tělíčko nesmírně nebezpečná věc a my jsme měli opět víc štěstí než rozumu. všechny jsou v pořádku. potkaní maminka může být zpočátku mírně agresivní i na své dvounožce, protože si je vědoma všeho, co může novorozená holátka ohrozit. nejprve pískají jako malí ptáčci. ve dne v noci. postupně se ale naučí normálně kvíkat a vřískat, nebojte.


během pár týdnů se z naprosto bezmocných slepých uzlíčků bez schopnosti termoregulace (přes kůži jsou vidět bílá bříška plná mlíčka) staly nejprve ochmýřená baculatá myšátka. pak se jim otevřely očička a začaly zkoumat svět. jejich odhodlání žít je bezmezné a když chtějí, jsou schopni nadzvednout svou maminku a odnést si ji do kouta na stovkách malých nožiček. chtěla zase jít na špacír, ale neměla šanci. nožičky ji odnesly. nikdy jsem nic takového nezažila.


ve třech týdnech už mají všichni otevřené oči, zkoušejí papat pevnou stravu, jsou drzí a plně ochlupení. během čtvrtého týdne bude potřeba postupně je odstavit (sunar pomůže) a oddělit je do klučičí a holčičí klece. kluci mají dole větší mezírku, kde se v pozdějším věku objeví sestouplé kuličky.


Jak rozpoznat pohlaví u potkaních mláďat? Zdroj: czkp.cz

pak je hezky vyfotíme (čumáček fotomodelkou) a začneme je postupně rozdávat. to samozřejmě obrečíme. ale musí jít z domu, protože žerou jako nezavřený.


miluju je. 💜



pět kil krmiva všechno nám spapaly dráty ožraný krysy schovaný

(jedna z mnoha písní o našich dětech. prostě maj rády, když jim zpívám. teda, co s tím nadělají, že 😇

"mami, zpíváš hezky, ale dlouho".)


krysičky, krysičky, proč vás mám tak moc? máte krásné hubičky, řvete, když je noc! nosánky, nosánky, já vás mám tak rád, nekousej mě do tlamky, nebo budu řvát.

(Rolničky. Ehm.) 🐭


Fotky z dětství.

Teď už mají i ofiko seksy fotky na občanku, časem se tu s nimi pochlubím.


A pro ty, co to zvládli až do konce: Papáčci!



22 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page